top of page

זמן ורדים

אני מחכה לרגע הזה כבר הרבה זמן. ורדי הקטיף הנפוצים שאני מוצאת בדר"כ, ברובם מאכזבים. בצבעים, בצורה ובעיקר בחוסר הריח שלהם. ורדי הגינה לעומתם נראים בכלל כפרח אחר, כאילו נלקחו מאיזה מגזין צרפתי או אנגלי.. הריח שלהם משכר, מגוון הצורות וכמות עלי התפרחת משתנה בין הזנים הגוונים של הפרחים עדינים ונעימים יותר לעין.

זני ורד אנגלי, פלוריבונדה וכלאי תה

אני אוהבת לשלב את הורדים האלו בגינות שלי, או לגדל אותם במיכל גדול ולמקם במרפסת. הם קצת מפונקים, ודורשים השקייה מרובה, שמש, ומחלות הלחות למינהן והכנימות מאד אוהבות אותם. ולמרות זאת, לא יכולתי להתאפק....כבר הרבה זמן שאני ומרגו זוממות לגדל אותן לבד ולהנות מורדים משובחות וריחניות בסידורי הפרחים שלנו.

אז הנה הגיע הרגע, כי עכשיו וזה תמיד בט"ו בשבט (צריך להגיע לרגע בשנה שמספיק קר...ואין פה הרבה כאלה) ניתן למצוא מבחר גדול ומרשים של זנים, חשופי שורש במשתלות.

רשימת זנים ארוכה כבר יש לי מזמן, כמו שכבר הבנתם....בחרתי את אלו מבין הורדים שמתאימים לקטיף ועכשיו לעבודה!

ורד אנגלי

הורדים מגיעים בשקיות עם אדמה והוראות מדויקות לשתילה נכונה:

צריך לחפור גומה בעומק של חצי מטר, להוסיף קומפוסט ולשתול. שימו לב לשתי הערות חשובות:

האחת להוסיף קומפוסט ללא ריח, שמגיע בשקית ארוזה של חברה מוכרת. לא להתפתות לחסוך ולשים זבל פרות או תרנגולות כי אז שורשי הורדים יישרפו.

דבר שני, שימו לב שתפוח ההרכבה, הנקודה שבה יוצאים ענפים ומתפצלים, לא תהיה שקועה באדמה, אלא ממוקמת שני ס"מ מעל.

ולבסוף - השקייה. הורדים צריכים הרבה מים. עכשיו בין הגשמים בשבועים הראשונים השקו כל יומיים כמות גדולה של מים אח"כ אפשר קצת לרווח את ההשקיות לפעמים בשבוע.

כל הורדים מוכנים לשתילה

טיפ חשוב:

כאשר אתם בוחרים ורדים לגינה קחו בחשבון את הרצון והיכולת להשקיע ולתחזק את הגינה. אם קיטום וגיזום של הורדים מפחיד אתכם מומלץ לשתול ורדים אשר הצימוח שלהם לא מצריך קיטום דקדקני, כמו ורדים מקבוצת הפלוריבונדות -אלו ורדים שידועים בדרך כלל בשפע של פריחה וענפים רבים ולכן אין צורך להקפיד על כיוון הצמיחה וגיזום פרטני של כל ענף. גם ורדים מטפסים אינם זקוקים לגיזום!

הפוסטים שהכי אהבתם

פוסטים אחרונים

תגיות

No tags yet.

עקבו אחרי

  • Facebook Basic Black
  • Pinterest Basic Black
bottom of page